Monday, December 20, 2010

Home Sweet Home!

Setelah tamat pengajian di UTM, Skudai, saya bekerja di dalam bidang peruncitan di Johor Bahru. Setelah setahun bekerja, syarikat menghantar saya untuk mengikuti latihan di Jepun. Setelah enam bulan di Jepun, saya di hantar ke cawangan di Kuala Lumpur pada 2006. Kediaman di Kuala Lumpur sangat terhad terutama bagi mereka yang berpendapatan tidak seberapa. Bagi golongan ini (termasuk saya), mereka tiada banyak pilihan selain menyewa / membeli flat atau rumah kos rendah atau sederhana sebagai tempat berteduh. Di sebalik semua itu, saya mempunyai satu prinsip - di mana pun kita tinggal, buatlah sebaik mungkin agar kita selesa. Kediaman yang kecil dan sempit pun akan jadi selesa sekiranya kita tahu cara menyusun dan menghias.
Berikut adalah gambar-gambar rekabentuk dalaman rumah saya dari tahun 2007 sehingga awal 2010.


Ruang tamu

Meja di ruang tamu.

Bilik tidur.
Rumah ini menampilkan rekaan dalaman yang sangat simple untuk mewujudkan ruang bagi melancarkan pergerakan di dalam rumah.
Di bawah pula adalah gambar-gambar yang diambil dari artikel pertama tentang saya di Berita Minggu.

Berita Minggu, 24 Ogos 2008.

BM Dua - Muka Hadapan

Hias.
My home!
Myself!
Ruang yang ditampilkan sekarang telah melalui banyak proses pengubahsuaian yang akan saya paparkan dalam post akan datang.

No comments:

Post a Comment